فرا رسانه با ما تاپ

بازاریابی مستقیم چیست و چگونه کار می کند؟

انسان با چند تصویر روبه رو آن

بازاریابی مستقیم چیست؟

بازاریابی مستقیم گونه ای از بازاریابی است که از طریق شخص ثالثی مانند رسانه های جمعی، بر ارتباط مستقیم یا توزیع بین مصرف کنندگان تکیه داشته باشد.

این روش شکلی از تبلیغات است که به منظور ایجاد کسب و کار جدید به طور خاص یک شخص یا شرکت را هدف قرار می دهد ، تا باعث فروش یا بالابردن وجهه یک سازمان یا محصول شود.

دایرکت مارکتینگ (بازاریابی مستقیم) فرصتی برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتری است.

این روش امکان برقراری ارتباط با پیام های مستقیم را به شما می دهد تا بدون استفاده از روش های تبلیغاتی سنتی و پرهزینه مانند تبلیغات تلویزیونی، روزنامه ها و رادیو با مخاطبان هدف خود ارتباط بگیرید.

مزایا و معایب بازاریابی مستقیم:

بازاریابی مستقیم یکی از محبوب ترین و موثرترین ابزار بازاریابی به منظور ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف است

به ویژه برای شرکت هایی که بودجه کمی دارند و توانایی پرداخت هزینه کمپین های تبلیغاتی تلویزیونی یا اینترنتی را ندارند.

بازاریابی مستقیم چگونه کار می کند؟

به عنوان مثال، شما صاحب کسب و کار پنیر در کالیفرنیا هستید. شما یک خبرنامه در مورد رویداد محلی برای دوستداران نوشیدنی و پنیر دریافت می کنید. اگر محصولاتی دارید که می خواهید ارائه دهید، می توانید برای شرکت اقدام کنید. این بازاریابی مستقیم است، نه صرفاً یک تصادف خوش شانس.

انواع اصلی بازاریابی مستقیم:

۱) بازاریابی ایمیلی

۲) بازاریابی تلفنی

۳) فروش مستقیم

۴) بازاریابی رسانه های اجتماعی

۵) پست مستقیم

۶) دیجیتال مارکتینگ

آمار درآمدی:

طبق آمار در سال ۲۰۱۰  انجمن بازاریابی مستقیم گزارش می دهد که بازاریابان ( تجاری و غیرانتفاعی ) ۱۵۳.۳ میلیارد دلار برای بازاریابی مستقیم هزینه کردند که ۵۴.۲٪ از کل هزینه های تبلیغات در ایالات متحده را تشکیل می داد.

این مخارج تبلیغاتی با اندازه گیری در برابر کل فروش ایالات متحده، تقریباً ۱.۷۹۸ تریلیون دلار فروش افزایشی ایجاد کرد.

درهمان سال، بازاریابی مستقیم ۸.۳ درصد از کل تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را تشکیل می داد. 

خروج از نسخه موبایل