فرا رسانه با ما تاپ

استراتژی چرخه عمر برند!

توضیح چرخه تولید توسط یک انسان

هر برند یا محصولی چرخه عمر خود را داراست که از زمان عرضه تا زمان خروج از بازار را شامل می شود.

یک محصول یا همان شرکت ممکن است چرخه های عمر متفاوتی را در بازارهای مختلف تجربه کند.

چرخه تولد برند شامل چند مرحله است؟

شامل ۵ مرحله است:

چرخه عمر هر برند یا محصول، متفاوت است و استراتژی های تبلیغاتی مختلفی باید در مراحل مختلف اتخاذ شود تا متناسب با اهداف بازاریابی و محیط بازار باشد تا بهترین نتایج بازاریابی حاصل شود.

توسعه محصول:

این مرحله از طراحی، تولید و تحقیق است که توسط یک شرکت انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که محصولاتش می توانند نیازهای مصرف کننده را از طریق بررسی بازار کافی برآورده کنند. این شرکت همچنین محصولات خود را با توجه به واکنش بازار بهبود خواهد بخشید و به تدریج برند خود را تقویت خواهد کرد.

معرفی:

در این مرحله، محصول به بازار معرفی می شود و کمپین های تبلیغاتی برای ارتقای عملکرد، ویژگی ها، کیفیت و کاربرد آن و جذب مشتریان برای امتحان یا خرید محصول راه اندازی می شود.

رشد:

محصول در این مرحله شروع به ایجاد طرفداران خود در بین مصرف کنندگان می کند. اثر تجمعی بازاریابی شروع به خودنمایی می کند و سهم بازار گسترش می یابد. با این حال، شرکت باید تلاش های تبلیغاتی خود را بیشتر کند و تبلیغات باید ویژگی ها و ارزش محصول را برجسته کند.

بلوغ:

برندها یا محصولات در مرحله بلوغ سهم قابل توجهی از بازار دارند و به اوج فروش خود رسیده اند و رشد شروع به کند شدن می کند. نفوذ برند در این مرحله به اوج خود رسیده است و انواع استراتژی های بازاریابی که باید اتخاذ شوند بسیارند.

افول:

آگاهی از برند بالاست اما فروش رو به کاهش است. از دیگر ویژگی های این مرحله می توان به کاهش قیمت، تضعیف رقابت پذیری و ظهور محصولات جدید اشاره کرد

برخی از برندها یا محصولات ممکن است رشد تصاعدی را در چرخه عمر خود تجربه کنند. هنگامی که چین اصلاحات و بازگشایی خود را در اوایل دهه ۱۹۸۰ آغاز کرد، سرزمین های اصلی که برای اولین بار با فناوری های جدید و محصولات جدید کشورهای خارجی در تماس بودند آنها را شگفت انگیز یافتند. این محصولات رشد سریعی را تجربه کردند و در مدت کوتاهی به بازار سرزمین اصلی نفوذ کردند و تنها مراحل معرفی و بلوغ را در چرخه زندگی خود تجربه کردند

شرکت های کوچک و متوسط ​​قبل از اینکه بتوانند به طور موثر استراتژی های بازاریابی را تدوین کنند، باید درک خوبی از موقعیت برند و دسته بندی محصول خود داشته باشند.

خروج از نسخه موبایل