بازاریابی متحد(alliance marketing) چیست؟

تصویر2دست خارج شده از ص

تصور کنید برای خرید گل عروسی وارد یک گل فروشی می شوید، در همان زمان، تبلیغ شیرینی فروشی را مشاهده می کنید.

از طرفی، شخصی که از آن شیرینی فروشی درحال خرید است متوجه می‌شود که می‌تواند از این گل‌فروشی، گل دریافت کند.

بازاریابی متحد چیست؟

اگر به داستان بالا توجه کرده باشید، از آنجایی که تمامی کسب‌ و کارها با یکدیگر رقابت نمی‌کنند، مشاغلی که در کارشان با کسب وکار های دیگر وجه مشترکی دارند میتوانند از این وجه مشترک به نفع خود استفاده کنند و یکدیگر را تبلیغ کنند و همچنین مشتریان را به این سو و آن سو برای افزایش فروش ارجاع دهند.اساساً، بازاریابی اتحاد می تواند به هر کسب و کاری دلالت داشته باشد، به شرطی که سازمانی را بیابد که هدفی متقابل داشته باشد.

چه کسی از بازاریابی اتحاد استفاده می کند؟

بازاریابی اتحاد می تواند تقریباً توسط هر کسب و کاری به کار گرفته شود که بتواند شرکای علاقه مند به همکاری متقابل سودمند را پیدا کند.

برای مثال استارباکس با پپسی متحد شد تا نوشیدنی‌های آماده خود را در پمپ بنزین‌ها، خواربارفروشی‌ها و فروشگاه‌های رفاه توزیع کند. استارباکس به شبکه توزیع تاسیس شده پپسی بدون نیاز به ساخت شبکه خود دسترسی پیدا کرد. در مقابل، پپسی از محصولات جدید (مانند فراپوچینوهای بطری شده) که مستقیماً با نوشیدنی‌های خود رقابت نمی‌کردند، درآمد کسب کرد.

بازاریابی اتحاد برای چه نوع مشتریانی موثر است؟

مشتریان جدید اغلب جذب مشاغلی می شوند که از استراتژی های بازاریابی اتحاد استفاده می کنند. شرکت ها معمولاً با مشتریان وفادار معامله می کنند و کسب و کار را برای هر دو عضو اتحاد افزایش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *