چکار کنیم فروشنده خوبی باشیم؟

اگر می خواهید فروشتان افزایش داشته باشد ابتدا باید فروشنده خوبی باشید.

یک فروشنده خوب و حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

اساس یک مجموعه فروشگاهی یا یک شرکت تیم فروش اون مجموعه یا تیم درآمد زایی اون مجموعه است هر چقدر هم محصولتان خوب ودرجه یک باشد و هرچقدر تیم تولید محتوا خوبی داشته باشید اگر نتوانید محصولتان را بفروشید قطعا در آن مجموعه شکست خورده اید.

فروشنده خوب و فروشنده بد هرکدام چه ویژگی هایی دارند؟

  • ✅ فروشنده خوب برای این که از محصول و خدماتش بیشترین آشنایی را داشته باشد از زمانش و کامل متوجه می شود که محصول و خدماتش چطور میتواند به به مخاطبانش کمک کند و مشکل آنهارا رفع کند.
  • ❌اما فروشنده بد یا همان فروشنده غیر حرفه ای کلی با مشتری صحبت میکند و از محصولش تعریف میکند بدون این که بداند آیا این محصول برای مشتری مفید است یا خیر.
  • ✅ یک فروشنده خوب همیشه درحال آموزش و یادگیری است و سطح مهارت خود را افزایش دهد.
  • ❌اما یک فروشنده بد فکر می کند اگر علم اولیه فروش را داشته باشد دیگر لازم نیست چیزی بیاموزدو از کسی کمک بگیرد.
  • ✅ یک فروشنده خوب یاد دارد چجوری خوب گوش کند و باتوجه به نیاز مشتری محصول مناسب را برای او پیدا کند.
  • ✅ یک فروشنده خوب و حرفه ای مانند یک دکتر عمل می کند یعنی اول به خوبی به حرف های مریض گوش می کند و در نهایت برای بیمار نسخه می نویسد.
  • ✅ فروشنده خوب با مشتری صادق است و خودش را امین مشتری می داند و اگر محصولش نقطه ضعف هایی داشته باشد خودش آنهارا بامشتری در میان می گذارد .

  • ❌اما یک فروشنده بد از ترس این که مشتری محصولی راخریداری نکند هیچ کدام از عیب های آن را نمی گوید.

غافل از این که شاید آن  محصول راخریداری کند اما بعد از آن دیگر هیچ خریدی از شما نمی کند و دیگر به فروشگاه شما اعتماد نمی کند.

  • ✅ فروشنده خوب و حرفه ای فقط به فکر فروش محصول خودش نیست و همیشه باید به این فکر باشد که چطور به مشتری کمک کند.

و حس برد_برد را در مشتری و همچنین خودش تقویت کند.

برای نزدیک شدن به مشتری باید ببینید در کنار خرید از شما,مشتری چه چیزی بدست می آورد.

  • ✅ یک فروشنده خوب باید تحمل نه شنیدن را داشته باشد باید قبول کند نه شنیدن بخشی از کار اوست.
  • ✅ فروشنده خوب باید همیشه شاد و پر انرژی باشد که مشتری از او انرژی بگیرد حتی اگر مشتری عصبانی بود او باید آرامش خودش را حفظ کند.
  • ✅ فروشنده های حرفه ای قبل از مذاکره همیشه هدف ,متن و پیشنهاد ها را آماده می کنند و بعداز آن آماده مذاکره می شوند.
  • ❌اما افراد غیر حرفه ای قبل از شناخت مشتری بااو وارد مذاکره می شوند و در نهایت نتیجه شکست شان خیلی بیشتر از آن است که بخواهند در آن جلسه پیروز شوند.

نکته:حتما قبل از شروع به فروش محصولات, تکنیک های فروش را مطالعه کنید تا بتوانید فروش بهتری داشته باشید 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *