نیچ مارکتینگ(niche marketing)چیست؟

niche marketing

نیچ مارکتینگ یا همان جاویژه نوعی بازاریابی است که بخش کوچکی از بازار را در برمی گیرد.

در واقع یعنی متمرکز کردن بازاریابی بر روی یک بخش خاص و کوچک.

به طور مثال تعداد چپ دست های روی کره زمین حدود ۱۰تا۳۰ درصد از کل جمعیت جهان می باشد.

یک کمپانی تمام محصولات خود را مخصوص این تعداد از جامعه اختصاص داده است.و به همین دلیل بسیار معروف و محبوب شده است.

مزیت های niche marketing؟

  • سرمایه کم تر:

از انجایی که رقبای کم تری دارید میتونید باخدمات ومحصولات کم تری شروع کنید.

  • جذب مخاطب بالا:

ازآنجایی که محصولاتتان خاص هستند مخاطبانتو سریع پیدامی کنید وسرعت رشد بالاتری دارید.

  • بازار رقابتی خلوت تر:

زمانی که شما محصول منحصر به فردی را تولید می کنید کمپانی های کم تری این محصولات را تولید میکنند پس شما رقبای کم تری خواهید داشت.

نیچ مارکتینگ

انواع نیچ مارکتینگ؟

  • نیچ مارکتینگ با تمرکز بر روی موضوع خاص:
  • براساس موقعیت جغرافیایی:
  • بر اساس محصول:
  • مخصوص گروه‌های سنی و جنسی

مراحل جاویژه چیست؟

  • یافتن محصولات بخشی از جامعه که بازار نیاز به آن محصول را هنوز برطرف نکرده است.
  • تحقیقات درباره مقدار نیاز جامعه به آن محصول
  • اطمینان از برند پذیری آن بازار
  •  برنامه ریزی و اجرا برای تولید و پخش محصول
  • و در آخر یادتان باشد بازار محصولاتتان را به طور مداوم بررسی کنید و فرصت ها و تهدیدات را شناسایی کنید.

 

نتیجه نهایی:در واقع نیچ مارکتینگ یعنی برندسازی در سریع ترین زمان ممکن.

برای مشاوره در روند بازاریابی و هچنین تبلیغات باما درارتباط باشید.”آژانس تبلیغاتی با ما تاپ

یک دیدگاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *