تبلیغات آیدا چیست؟+نمونه تبلیغات

تبلیغات آیدا

قیف فروش که گاهی به آن قیف بازاریابی و یا قیف در آمد نیز گفته می شود مسیری است که یک مشتری را به مشتری واقعی شما تبدیل می کند.

قیف بازار یابی یک ساختار مشخص ندارد و با توجه به شرایط ،برای هر نوع کسب و کاری متفاوت طراحی می شود.

تاریخچه تبلیغات آیدا:

حدود یک قرن پیش توسط فردی به نام ادوارد استرانگ(Edward k.Strong) رواج یافت.

استرانگ از اساتید روانشناسی دانشگاه استنفورد بود و در زمینه استعدادیابی و تعیین مسیر شغلی فعالیت می کرد.

اما آنچه نام اورا ماندگار کرد،کتاب او به نام روانشناسی فروش و تبلیغات بود که در آن مدا آیدا را به طور کامل مطرح کرده است.

کلمهAIDA تشکیل شده از:

  • Attention
  • Interest
  • Desire
  • Action

هرکدام از مراحل به چه چیزی اشاره دارد؟

در مرحله اول:مخاطب به صرفا به پیام توجه می کند.

دیدن یک بنر و یا مشاهده کامل تبلیغات تلویزیونی مصداق کامل توجه کردن است.

در مرحله دوم:مخاطب به پیام تبلیغ و یا محصول علاقه مند می شود.

این مرحله را میتوان اثر احساسی تبلیغ دانست.

در مرحله سوم:شوق در مخاطب برانگیخته می شود تا محصول شما را خریداری کند.

در مرحله آخر:اقدام و یا هدف نهایی تبلیغات است.

اقدام برای یک محصول میتواند به معنای خرید آن محصول باشد.

برای آن که تبلیغات آیدا را بهتر درک کنید;

NETFLIX برای جذب مخاطب هندی اقداماتی انجام داده است از جمله:

برای ایجاد آگاهی از تبلیغات یوتیوب،تبلیغات نمایشی و بنر استفاده می کند.

زمانی که کاربران از فیلم/سریال جدید آگاه شدند و لندینگ پیج نتفلیکس را مشاهده کردند

یک دوره آزمایشی رایگان یک ماهه برای بررسی همه نمایش ها و ویژگی های نتفلیکس به آنها نمایش داده می شود.

در مرحله آخر هنگامی که مخاطبان گرفتار پیشنهاد ها می شوند،نتفلیکس آنهارا به مشتری دائم تبدیل می کند.

تبلیغات آیدا

برای مشاوره در فروش و تبلیغات تلگرام و اینستاگرام با کارشناسان ما در ارتباط باشید

      با ما تاپ باشید”آژانس دیجیتال مارکتینگ باماتاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *