بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ چیست؟

بازاریابی عصبی

بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ چیست؟

بازاریابی عصبی پیوند تکنولوژی پزشکی با بازاریابی است.

با سنجش امواج مغز مشتری رفتار و نحوه تصمیم گیری هارا میتوانید پیش بینی کنید.و با این روش میتوانید مشتری راجذب کنید.

محققان با استفاده از تصویرسازی تشدید مغناطیسی کارکردی (FMRI) تشخیص می‌دهند که مغز چطور نسبت به یک محصول واکنش می‌دهد.

چه عواملی در نورومارکتینگ تاثیر گذار است؟

عوامل بسیاری تاثیر گذار است:

  • اهمیت نگاه مخاطب:

استفاده کردن از چهره تاثیر بیشتری در جذب مخاطب دارد.این تاثیرگذاری تاحدی بالاست که اگر آن فرد به شما نگاه  کند به قدری توجه مخاطب جلب میشود که دیگر به محتوا تبلیغ دقت زیادی نمی کند. و اگر نگاه اون چهره به سمت محصول باشد توجه به مخاطب رو هم به سمت آن محصول می برد.

مثلا در ویدئوهای تبلیغاتی که کودکان در آن حضور دارند.کاربران بیشتر جذب تبلیغ می شوند.

  • اهمیت رنگ:

رنگ ها میتوانند احساسات افراد را برانگیخه کنند.

بعضی از رنگ ها برای همه معنی خاص دارند.و تاثیر یکسانی روی افراد می گذارند. پس انتخاب رنگ ها را بادقت انجام دهید?

در رنگ ها تاثیرات احساسی متفاوتی وجود دارد.

یکی از معروف‌ترین نمونه‌های استفاده از رنگ در بازاریابی، استفاده گسترده از رنگ قرمز توسط برند کوکاکولا است.

به عنوان مثال رنگ آبی سرد، رنگی است که مخاطب حرفه‌ای را به خود جذب می‌کند.

و رنگ بنفش نماد قدرت است.

  • کارایی تبلیغات:

تبلیغی که بیشترین تحرک رو در بخش خاصی از مغز ایجادکند موفق تر است و باعث برقراری تماس بیشتری باشما می شود.

  • ناتوانی در تصمیم گیری:

تنوع زیاد همیشه هم خوب نیست بعضی وقت ها باعث سردرگرمی مشتری میشود و انتخاب را برای مشتری سخت میکند

  • نگرانی از دست دادن:

مشتری ها اصلا دوست ندارند چیزی از دست بدهند.

همان قدر که نگران چیزی هستند که قراره بدست بیاورند نگران اند که شاید چیزی ازدست بدهند.

  • قیمت گذاری صحیح:

عددهای گرد تو تصمیم گیری احساسی نتیجه بهتری دارن ولی عددهای پیچیده  مثل۹۹۹ تومن مغز روبیشتر درگیرمیکنند

برای محصولاتی که نیاز به تصمیم گیری عاطفی دارن از عدد گرد و برای محصولاتی که نیاز به تصمیم گیری عاطفی دارند از عدد گرد وبرای محصولی که نیاز به تصمیم منطقی دارند از عددهای ریز استفاده کنید.

  • عنوان فراموش نشدنی:

عنوان اولین چیزی است که مشتری میبیند.وباید توجهش را جلب کند.

هیپوکامپ بخشی از مغزه که وقتی  جمله اشنا با یکم تغییر رو میشنوه فعال میشه وتاثیرگذاری بسیار بالایی دارد.

نتیجه: عوامل بسیاری در زمینه موفقیت برند وجود دارد.که اگر به آنها توجه کنید می تونید فروشتان را افزایش دهید.

 

برای مشاوره در زمینه فروش با کارشناسان ما در ارتباط باشید”آژانس تبلیغاتی باماتاپ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *