اهمیت رضایت مشتری برای کسب و کارها

تفاوتی ندارد شرکت شما کوچک باشد یا بزرگ، مشتریان امروزه پشتیبانی و تجربه مشتری مداری شرکت شما را با بزرگترین و بهترین رقبای شما مقایسه می کنند.

رضایت مشتری چیست؟

معیاری است که نشان می‌دهد محصولات و خدمات یک شرکت تا چه حد انتظارات خریداران را برآورده می‌کند. این رضایت را می توان به طور مستقیم با نظرسنجی ها و یا به طور غیرمستقیم با نگاه به وفاداری به برند و حفظ مشتری سنجید.

جنبه های مختلف رضایت مشتری:

داده های رضایت مشتری را می توان در مورد جنبه های مختلف خدمات شما جمع آوری کرد، مانند:

  • سرعت خدمات تیم پشتیبانی
  • توانایی حل مسائل
  • سهولت استفاده از پلت فرم خدمات مشتری

این اطلاعات نشان می دهد که مشتریان چقدر از خدمات شما راضی هستند و از چه چیزی ناراضی هستند.

چگونه رضایت مشتری خود را افزایش دهیم:

 

هر شرکتی باید رضایت مشتری را به عنوان یک عامل اساسی کسب‌و کار تلقی کند و برای بهبود آن تلاش کند.

درک بهتر انتظارات مخاطب برای موفقیت بلند مدت کسب و کارها بسیار ارزشمند است.

احتمالاً می‌دانید که یک مشتری ناراضی به افراد بیشتری نسبت به یک مشتری راضی درباره تجربه منفی خود می‌گوید.

همچنین رسانه های اجتماعی سهم عمده ای در این امر دارند به طوری که بیش از ۷۰ درصد از کل بزرگسالان در ایالات متحده از رسانه های اجتماعی برای ارتباط و ارسال تجربیات استفاده می کنند. امروزه، یک مشتری می‌تواند به راحتی با یک کلیک بازخورد خود را با میلیون‌ها نفر به اشتراک بگذارد و تعامل شما با مشتریان را تاثیرگذارتر کند.

  • بررسی مشکلات مخاطبان:

یکی از مهم ترین راه ها برای افزایش رضایت مشتری، هدف قراردادن نکات دردناک مخاطبان و کاهش آن به گونه ای که شما را از رقبایتان متمایز کند.

راه های دیگر برای افزایش رضایت مشتری:

  • ایجاد حس آشنایی:

هنگامی که صحبت از معاملات آنلاین می شود، طبق نظرسنجی نشان می دهد که ۷۶٪ از مشتریان هنگام بازدید از وب سایت شرکت انتظار تجربه شخصی را دارند.

آمار نشان می‌دهد که ۸۱ درصد از بازاریابان رضایت مشتری را به عنوان عرصه رقابت اصلی در صنعت خود می بینند.

  • وفاداری مشتری را ایجاد می کنید:

در واقع، گزارش روند خدمات مشتری Zendesk نشان داد که ۵۷٪ از مصرف کنندگان معتقد اند خدمات عالی به مشتری عاملی در وفاداری به برند آنهاست. مشتریان وفادار بزرگترین دارایی یک شرکت هستند، زیرا حفظ یک مشتری فعلی بسیار سودمندتر از به دست آوردن مشتری جدید است.

آیا خدمات مشتری شما باعث وفاداری به برند می شود؟

شما می‌توانید از مشتریان سوالاتی مانند “آیا با دوستان خود در مورد برند ما صحبت می کنید؟” و یا “چند وقت یکبار در مورد برند ما با دوستان خود صحبت می کنید؟” بپرسید.

این سؤالات می تواند روشن کند که آیا آنها به برند شما وفادار هستند یا خیر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *