کال تو اکشن (call to action) چیست؟

کال-تو-اکشن

کال تو اکشن یا فراخوان به عمل (call to action) یکی از اصطلاحات رایج در دنیای دیجیتال مارکتینگ می باشد.

هر کاری که بخواهید انجام دهید حتما آغاز و پایانی خواهد داشت.

به عنوان مثال پس از ورود به فروشگاه آخرین کاری که انجام می‌دهید، پرداخت کردن صورت حسابِ خرید هاست.

حال باید ببینیم در اینستاگرام آخرین اقدامی که انجام میدهیم، چیست؟

اگر مخاطبان از پست ما حس خوبی داشته باشند و برایشان مفید باشد؛ قطعا پست را لایک می‌کند و کامنت می گذارند و یا به اشتراک (share) و سیو خواهند کرد.

دلیل تعامل با پیج ها و ادمین ها اینستاگرام چیست؟

دو حالت وجود دارد:

  1. ادمین از ما خواسته (like, share,  comment) را انجام دهیم.
  2.  برحسب شرایط ویژه؛ مانند تخفیف ها، شرکت در قرعه کشی یا …, اقدام به لایک،سیو و یا شیر می کند.

هدف اصلی call to action  چیست؟

هدف اصلی call to action میتواند ارائه خدمات و یا فروش محصولات به مخاطبین باشد.

نکته ای که برای کال تو اکشن باید توجه داشته باشیم این است که حتما باید دلیل محکم و قانع کننده ای داشته باشیم، تا مخاطب با ما همسو شود.

حال اگر برایتان سوال پیش بیاید که :

چرا باید در کسب و کار خود از کال تو اکشن استفاده کنیم؟

باید بگویم که برای افزایش مشتریان و همچنین افزایش درآمد و سود خود، بهتر است از CTA استفاده کنیم.

برای CTA در پیچ چه اقدامی باید انجام دهیم؟

در واقع با این کار با مخاطبان خود تعامل بر قرار می کنیم و از مخاطبان می خواهیم که نسبت به محتوای پیج ما واکنش نشان دهند.

از کال تو اکشن کجا میتوان استفاده کرد؟

  • از Call to action میتوان آخر پست های اسلایدی یا ویدئوها استفاده کرد. به طور مثال فالوئرها با توجه به محتوای پست؛ نظرشان را اعلام کنند.
  •   استفاده از کال تو اکشن در کپشن؛ آخرین جمله ای که در کپشن خود می‌نویسید، بسیار مهم است و میتواند حکم پرتاب ۳ امتیازی را داشته باشد.
  • در آخر استفاده از این فراخوان در بایو (bio) پیج است.

چطور کال تو اکشن را میتوانیم در بایو بنویسیم؟ 

مثلا شما محتوایی را داخل کانال تلگرامی یا سایت خود آپلود می کنید و از مخاطبان خود می خواهید برای مشاهده مطالب به آن کانال یا به سایت شما مراجعه کنند.

و یا در پست آخر خود قرعه کشی گذاشته اید و با استفاده از بایو مخاطبان را دعوت می کنید به پست آخرتان مراجعه کنند.

با چه روشی می توان فراخوان به عمل را موثرکرد؟

اگر نتوانیم به درستی از این روش استفاده کنیم، نه تنها نتیجه مثبتی نخواهد داشت؛ بلکه  ممکن است نتایج مخربی نیز به همراه داشته باشد.

نکاتی که در “کال تو اکشن” باید به آنها توجه کرد:

۱.انتخاب رنگ مناسب : یکی از قدرتمندترین ابزارها برای جلب توجه مخاطبین رنگ ها می باشد. مهم ترین نکته برای رنگ ها متضاد بودن آنهاست.

۲.استفاده از فونت مناسب: هر چه فونت بزرگ تر باشد، احتمال دیده شدنش بیشتر است؛ ولی باید توجه کنید که از فونت محتوا بزرگ تر نباشد تا تاثیر محتوا کم نشود.

۳.شکل هندسی آن: معمولا شکل، قسمتی که روی آن کلیک می‌کنید به شکل مستطیل می باشد ولی اگر از شکل های دیگر هندسی استفاده کنید باعث جلب توجه بیشتری میشود.

۴.آماده کردن ذهن مخاطب: هیچ گاه مخاطب بدون آمادگی ذهنی روی قسمتی کلیک نمی کند، پس حتما باید در محتوا ذهن مخاطب را برای انجام آن کار آماده کنید.

۵.هدیه به مخاطبان: بهتر است برای مخاطبان خود هدیه یا تخفیفی در نظر بگیرید تا بیشتر علاقه مند به فراخوان شما شوند.

۶. رعایت تعداد فراخوان ها: اگر تعداد فراخوان ها در صفحه شما زیاد شود باعث می شود مخاطبتان خسته شوند و از پیج تان فراری شوند.

۷.قانع کننده بودن: یعنی کامل به مخاطب خود توضیح دهید اگر کلیک کنید یا این عمل را انجام دهید، چه چیزی را به دست می آورید.

و یک نکته بسیار مهم آن که وقتی مخاطب فراخوان شما را انجام میدهد به این معناست که به شما اعتماد کرده، پس طبیعی است که نگرانی هایی نیز داشته باشد. پس پیش از آنکه به فراخوان شما عمل کند باید به سوالات آنها پاسخ دقیق دهید.

برای مشاوره در فروش و تبلیغات با کارشناسان ما در ارتباط باشید

     “آژانس دیجیتال مارکتینگ باماتاپ

6 دیدگاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *