چگونه نیازهای مشتریان را شناسایی کنیم؟

نیازهای مشتری چیست؟

نیازهای مشتری، عوامل متفاوتی هستند که فرد را به سمت خرید محصول و یا استفاده از خدمات سوق می دهند. شرکت‌ها با شناسایی مشتریانشان درباره نیازهای مشتریان اطلاعات می‌گیرند.

انواع نیازهای مشتری: 

یکی از مهم ترین وظایف کسب و کارها، درک نیاز های مشتریان است چراکه تطابق با بازار رقابتی حیاتی است.

زمانی که پیش‌بینی می‌کنید مشتریانتان چه می‌خواهند، می‌توانید محتوای محبوبی ایجاد کنید.

به طور کل ۲دسته نیازهای مشتری وجود دارد؛نیاز به محصول، نیاز به کالا.

نیاز به محصول:

اگر محصول شما با نیازهای مشتری مطابقت داشته باشد تبدیل به خریداران بالقوه شما می شوند. ویژگی های محصولات:

  • قیمت: مشتریان به طور کلی بودجه خود را برای خرید هر محصول تعیین می کنند.
  • ویژگی ها: مشتریان به دنبال ویژگی هایی هستند که مشکلات  آنها را در هنگام استفاده از محصول حل کند.
  • اثربخشی: محصول باید در ساده سازی فرآیند برای صرفه جویی در زمان موثر باشد.

نیاز به خدمات:

نیازهای خدماتی به نیازهای عاطفی مشتریان اشاره دارد.ویژگی های کلیدی خدمات خوب می تواند به شرح زیر باشد:

  • همدلی: مشتریان به برندهایی که با نگرش همدلانه به آنها خدمت می کنند، بیشتر علاقه دارند.
  • وضوح: مشتریان به دنبال اطلاعات شفاف از تمامی بخش های آن برند هستند.
  • اطلاعات: مشتریان از نقطه تعامل تا انتها به اطلاعات نیاز دارند. برای آموزش مشتریان، از بخش های مختلف ویدیوهای راهنما بسازید.

انواع راه های برآورده کردن نیازهای مشتریان:

  • شناسایی: تجزیه و تحلیل نیازهای مشتریان از طریق نظرسنجی و مصاحبه های اجتماعی.
  • توزیع : پس از شناسایی نیازها، می توانید آن را در تیم ها و بخش های مناسب توزیع کنید.
  • ایجاد: محتوای دقیق از محصولات ایجاد کنید و درباره نیازهای مشتریان صحبت کنید.
  • جمع آوری: به طور منظم بازخورد مشتری را دریافت کنید.

ملاک های شناسایی مشتریان:

تحقیقات درباره مشتری می تواند به شما کمک کند تا تصویر دقیق تری از آنها ایجاد کنید.

ویژگی های کلیدی مشترک مشتریان:

  • جنسیت
  • سن
  • اشتغال
  • درآمد قابل تصرف
  • محل سکونت
  • فعالیت های تفریحی
  • مطالبات کار
  • نیازهای خانواده
  • فشارهای بودجه
  • نیازهای اجتماعی یا عاطفی
  • ترجیحات برند
  • روش های خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.