فرا رسانه با ما تاپ

برندهای مشترک چه ویژگی هایی دارند؟

برندهای مشترک چه ویژگی هایی دارند؟

برند تصوری است که یک فرد در ذهن خود درباره شما، یک محصول، یک خدمت، یک سازمان، یک علت یا یک ایده دارد. ساختن برند عبارت است از به کارگیری آگاهانه و ماهرانه تلاش برای ایجاد ادراک مطلوب در ذهن دیگران.

ویژگی مشترک تمامی برندهای موفق:

برای آنکه بهتر متوجه شویم برندهای مطرح و موفق چگونه به موفقیت رسیده اند، بهتر است نقاط مشترک آنهارا بررسی کنیم:

۱. دانش مخاطب:

بهترین برندها درک کاملی از جمعیت شناسی بازار هدف خود، علایق آنها و نحوه برقراری ارتباط دارند. بیشتر کسب و کارها مخاطبان هدف خاصی دارند که دنبال می کنند. درک بازار هدف بسیار مهم است زیرا جهت گیری لحن و دامنه کمپین بازاریابی را همراه با هویت کلی یک برند فراهم می کند و در عین حال به ایجاد یک ارتباط ارگانیک و انسانی بین یک کسب و کار و مخاطبانش کمک می کند.

تلاش برای جلب نظر همه می تواند نتیجه معکوس به همراه داشته باشد و باعث ضعیف شدن برند شود.

۲.منحصر به فرد بودن:

ایجاد هویت برند مستلزم چیزی متمایز است. به عنوان مثال، اپل به دلیل محصولات نوآورانه و جذابیت های مینیمال و زیبایی شناختی خود در سراسر جهان شناخته شده است. 

ایجاد هویت نیازی به یک ایده عجیب ندارد. فقط باید یک چیز خاص داشته باشد که آن را از رقبا جدا کند. هنگامی که یک شرکت متوجه شد که چیست، می تواند روی آن تمرکز کند و باید به موقع به رسمیت شناخته شود.

آیا می دانید محصول، خدمات یا نقطه فروش منحصر به فرد شما در جایگاه شما چیست؟ اگر نه، هنگام ساختن استراتژی برندسازی خود از همین جا شروع کنید.

۳.اشتیاق:

در حالی که مطمئناً ساختن یک برند در کوتاه مدت بدون اشتیاق امکان پذیر است، حفظ آن در دراز مدت تقریباً غیرممکن است. 

مصرف کنندگان اغلب به همان اندازه در مورد یک محصول یا خدمات مشتاق می شوند که منجر به تبلیغات دهان به دهان ارجاع می شود. اشتیاق همچنین به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در شکست‌های اجتناب‌ناپذیر دوام بیاورند.

۴.عدم ثبات کیفیت:

هنگامی که مصرف کنندگان برای فروش تکراری به یک تجارت باز می گردند، معمولاً انتظار دارند همان سطح کیفی را دریافت کنند که بار اول دریافت کردند. رستوران ها و کیفیت غذا و خدمات آن ها نمونه بسیار خوبی از این موضوع است.

هیچ کس نمی خواهد با شرکتی معامله کند که نمی تواند برای ثبات به آن تکیه کند. با توجه به اشباع شدن بسیاری از صنایع از رقبا، ناسازگاری اغلب دلیل کافی برای مصرف کنندگان برای بردن کسب و کار خود به جای دیگری است.

به همین دلیل است که رعایت استانداردهای کیفیت معینی با یک محصول یا خدمات بسیار مهم است. نمونه ای از برندی که ثبات شگفت انگیزی ارائه می دهد مک دونالد است. 

۵.رقابت پذیری:

به دست آوردن برتری در دنیای تجارت امروز آسان نیست. برای اینکه یک نام تجاری برای خود نامی دست و پا کند، اعضای تیم باید در رقابت پیشرفت کنند و دائما برای بهبود تلاش کنند. این اصل اصلی کتاب پیت کارول، مربی Seahawks، برای همیشه برد ، و همچنین نحوه اداره تیم است.

۶.قرار گرفتن در معرض:

بخش بزرگ دیگری از شناخته شدن به عنوان یک برند متمایز و موفق، توانایی دستیابی به مشتریان از طریق کانال های متعدد است. بدیهی است که شرکت‌های بزرگ‌تر از این مزیت برخوردار هستند که در معرض دید قرار می‌گیرند، چراکه معمولاً بودجه بازاریابی بیشتر و ارتباطات موجود بیشتری دارند. آنها می توانند برای تبلیغات تلویزیونی هزینه کنند، در مجلات معتبر جهانی نمایش داده شوند و در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنند.

با این حال، رسانه های اجتماعی فاصله بین شرکت های کوچک و بزرگ را کاهش داده اند. ابزارهای بیشتری نسبت به قبل وجود دارد که به هر شرکتی فرصتی برای ایجاد نام تجاری خود می دهد.

۷.رهبری:

درست مانند هر جامعه یا تیم ورزشی پر رونقی، معمولاً یک رهبر تأثیرگذار پشت هر برند موفقی وجود دارد. برای شرکت های بزرگ، ممکن است این مدیر عامل باشد. برای کوچکترها، معمولاً مالک است.

برای هماهنگ کردن تلاش‌های اعضای تیم و هدایت یک چشم‌انداز استراتژیک برای یک نام تجاری، کسی باید قدم بردارد و کشتی را هدایت کند. رهبر مشکلات را حل می کند و به عنوان یک رابط بین بخش های مختلف عمل می کند تا همه را در یک صفحه نگه دارد. آنها همچنین محرک های متخصص هستند و می دانند چگونه نقاط قوت اعضای مختلف تیم را به حداکثر برسانند.

خروج از نسخه موبایل