فرا رسانه با ما تاپ

رقیب غیرمستقیم

هدف یک رقیب غیرمستقیم ارائه محصولات یا خدمات به همان مشتریان با استفاده از رویکرد خود به نیازهای مشتری است. در نهایت، هم شما و هم رقیب غیرمستقیم راه حل های متناقضی برای یک مشکل مشتری دارید.

چند نمونه از رقبای غیرمستقیم:

شرکتی که نوت بوک و یک برند کامپیوتر می فروشد: هر دو شرکت اقلام یادداشت برداری را عرضه می کنند

تفاوت اصلی بین رقبای مستقیم و غیرمستقیم در محصولات یا خدماتی است که ارائه می دهند. یک رقیب غیرمستقیم با استفاده از رویکردی متفاوت راه حلی را به مشتریان ارائه می دهد. در نتیجه مشتری یکی یا دیگری را انتخاب می کند.

با توجه به این شباهت، مهم است که توضیح دهید چگونه محصول یا خدمات شما بهتر است. به عنوان مثال، ممکن است مقرون به صرفه تر یا با کیفیت تر باشد.

قیمت گذاریرقبای غیرمستقیم شما احتمالاً محصولات یا خدماتی با هزینه متفاوت دارند. تفاوت در قیمت به این دلیل است که رقیب غیرمستقیم محصولات مشابه شرکتی را که شما در آن کار می کنید ارائه نمی دهد. در نتیجه، قیمت گذاری بین شما و رقیب غیر مستقیم شما متفاوت است.

برای به دست آوردن مشتری باید در نظر داشت.

نحوه مدیریت رقبای غیر مستقیممدیریت رقبای غیرمستقیم به شما کمک می کند تا مشتریان خود را حفظ کرده و مشتریان جدیدی به دست آورید. وقتی رقبای غیرمستقیم را مدیریت می‌کنید، با مشتریان درگیر می‌شوید و در عین حال راه‌هایی برای بهبود استراتژی کسب‌وکار خود پیدا می‌کنید. راه های زیر را برای مدیریت رقبای غیر مستقیم و حفظ

. رقبای غیر مستقیم خود را مشخص کنیدهنگام به دست آوردن مشتری، متوجه شوید رقیب شما چه کسی است. ممکن است تعیین رقبای غیرمستقیم کمی چالش برانگیزتر باشد، اما با تحقیق و تجزیه و تحلیل، باید بتوانید در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید

به عنوان مثال، اگر شما یک ساندویچ‌فروشی سریع و معمولی دارید، رقبای غیرمستقیم شما سایر رستوران‌های محلی سریع و معمولی هستند که انواع مختلف غذا مانند همبرگر را می‌فروشند.

. رقبای غیر مستقیم خود را تحلیل کنیددرک اینکه چرا رقبای غیرمستقیم شما در وهله اول رقبای غیرمستقیم هستند، گامی مهم در شناخت چگونگی بهبود کسب و کارتان است. هنگامی که رقبای غیرمستقیم خود را تجزیه و تحلیل می کنید، ارزیابی می کنید که آنها چه محصول یا خدماتی را ارائه می دهند و چرا. همچنین باید سعی کنید تا جایی که می توانید در مورد محصولات آنها مانند قیمت، تنوع و کیفیت اطلاعات کسب کنید

خروج از نسخه موبایل