راه های جذب مشتری ناراضی

فرد عصبانی

چه مدت کوتاهی در تجارت بوده باشید یا یک کهنه کار با تجربه باشید، دیر یا زود با یک مشتری ناراضی مواجه خواهید شد.

اگر شما دارای کسب و کاری هستید حتما برایتان پیش آمده که بعضی از مشتریانتان را از دست بدهید و آنها از خدمات و یا محصولاتتان ناراضی باشند،برای حل این مشکل چندین راه وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

۱. از مشتری بخواهید مشکل خود را بگوید.

در ابتدا به طور کامل به حرف های مشتری گوش کنید و کلام آنهارا قطع نکنید،به آنها این اطمینان را بدهید رابدهید که مشکلشان برای شما مهم است

  • پس از اینکه حرف های مشتریان به پایان رسید، صحبت های آنها را تکرار کنید تا مطمئن شوید که آنها متوجه شده اند که شما مشکل آنها را به خوبی فهمیده اید. سعی کنید از جمله ای مانند: «بسیار خوب، بنابراین فقط برای اطمینان از اینکه حرف های شما را درک کرده ام، پس مسئله … همان چیزی است که شما را نگران کرده است» استفاده کنید.

۲..حق را به مشتری بدهید:

در صحبت با مشتریان ناراضیتان هیچگاه حالت دفاعی نداشته باشید و یا آنهارا سرزنش نکنید.

همیشه با حالت همدردی با مشتری های خودتان صحبت کنید

۳.راه حل مورد نظر را از مشتری بپرسید:

در آخر از مشتری راه حل موردنظر خودشان را بپرسید، این کار به آنها حس قدرت می‌دهد

و از جملات درک می کنم که چرا ناراحت شده اید و مشتاق هستم تا آنچه را که شما فکر می کنید که به عنوان یک راه حل می تواند مفید باشد را از زبان شما بشنوم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *