در حقیقت، یک باور رایج بین شرکتها وجود دارد که میگویند: «هر چقدر محصولمان تنوع بیشتری داشته باشد، تنوع سلیقه ای بیشتری را میتوانیم پوشش دهیم پس فروش بالاتری داریم». اما طبق تحقیقات مختلف این باور، یک باور کاملا غلط است.
تنوع در محصول:
حتما برایتان پیش آمده برای خرید، وارد سایتی شوید ولی به قدری تنوع آن محصول زیاد است که باعث سردرگمی و گیج شدن شما میشود و حتی ممکن است بعد از گشتن طولانی مدت در سایت بدون هیچ خریدی سایت را ترک کنید، که این کار برای هیچ بیزینسی مناسب نیست.
به طور مثال اگر به کمپانی اپل دقت کنید سالانه فقط ۴ مدل آیفون معرفی میکند.
این کار مخاطبان را از سردرگمی نجات میدهد.
داستان مک دونالد:
“چندین سال پیش، برگر کینگ در منوی خود ۱۲ برگر مختلف داشت این در حالی بود که منوی مکدونالد تنها ۵ برگر داشت. این به این معنی است که برگر کینگ در مقایسه با مکدونالد باید برگرهای بیشتری را میفروخت. اما چنین نبود.
میانگین فروش مکدونالد با ۵ برگر تا ۵۰% بیشتر از میانگین برگر کینگ با ۱۲ برگر بود.منبع:سایت علیجاه“
- برچسب ها:
- فروش