تفاوت بازاریابی و توسعه کسب و کار

اصطلاحات بازاریابی و توسعه کسب و کار ممکن است به جای یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند اما در واقع دو رویکرد بسیار متفاوت برای چگونگی ایجاد یک کسب و کار جدید هستند.

بازاریابی:

بازاریابی تماماً درباره مخاطبان هدف شماست، درک اینکه آنها چه کسانی هستند، چه می خواهند و چگونه می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید که محصول یا خدمات شما چیزی است که آنها به دنبال آن هستند. 

نقش بازاریابی شناسایی مصرف کنندگانی است که به محصول یا خدماتی که شرکتشان ارائه می دهد نیاز دارند. از آنجا، تلاش‌های بازاریابی استراتژیک برای برقراری ارتباط با آن مشتریان، ایجاد رابطه از طریق برنامه‌های بازاریابی پیچیده که در نهایت منجر به خرید محصول یا خدمات توسط مصرف‌کننده می‌شود، ادامه خواهد یافت.

توسعه کسب و کار:

نقش توسعه کسب و کار فرآیند توسعه کسب و کار بر رشد کسب و کار متمرکز است. ممکن است در مورد اینکه توسعه کسب و کار دقیقاً چیست بحث وجود داشته باشد، اما بیایید از تعریف ایجاد کسب و کار جدید استفاده کنیم

توسعه کسب و کار مسئول رشد کسب و کار، افزایش درآمد و افزایش سودآوری تصمیمات استراتژیک است.

تفاوت بازاریابی و توسعه کسب و کار:

توسعه کسب و کار بر روابط تجاری و مشارکت های استراتژیک متمرکز است. بازاریابی بر ارتباطات و هدف گذاری مصرف کننده متمرکز است.

بخش بازاریابی نبض بازار را نشان می‌دهد و به همسویی پیام‌هایش کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که شرکت در مکان مناسبی برای یافتن مشتریان است. توسعه کسب و کار در مرکز آن بخش ها قرار دارد. آنها بر پایه‌ی پایه‌ای بنا می‌شوند که بازاریابی گذاشته است و مسیرهایی را ایجاد می‌کنند که مشتری برای رسیدن به فروش و در نهایت تبدیل به آن نیاز دارد. یک مدیر توسعه کسب و کار ممکن است از وثیقه فروش و بازاریابی برای دستیابی به اهداف خود استفاده کند.

تفاوت بین یک مدیر بازاریابی و یک مدیر توسعه کسب و کار چیست؟

آنها مسیرهای شغلی متفاوتی هستند و نقش های متفاوتی دارند، اما برخی از همپوشانی دارند، به ویژه در مورد مسئولیت های خود.

مسئولیت های یک مدیر بازاریابی از تقسیم بندی جمعیتی بازار تا ارزیابی بینش تعامل مصرف کننده متغیر است.

یک مدیر بازاریابی باید تجربه ارزیابی برنامه های بازاریابی و ایجاد گزارش در مورد آن نتایج را داشته باشد

مدیران توسعه کسب و کار

مدیر توسعه کسب و کار ممکن است نیاز به داشتن مدرک BS یا BA یا گواهینامه در زمینه فروش یا یک زمینه مرتبط داشته باشد

مدیر توسعه کسب و کار ممکن است مستقیماً به یک معاون بازاریابی، فروش یا حتی به مدیر ارشد بازاریابی گزارش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *