ایده های خلاقانه برای جذب مشتری

ایده های خلاقانه برای جذب مشتری

برای تمامی صاحبان کسب و کار کاملا واضح است که بدون مشتری، کسب و کارشان از بین خواهد رفت. اما به طور یقین جذب مشتریان اتفاقی پیش نمی اید و باید چندین ایده های خلاقانه برای بدست اوردن مشتری را انجام دهند تا بتوانند روز به روز مشتریان بیشتری جذب کنند.

به همین سبب صاحبان تمامی کسب‌وکارها، همیشه در جستجوی مشتریان جدید هستید.

آیا تمامی کسب و کارها به مشتریان جدید نیاز دارند؟

حتی اگر باشگاه مشتریان وفادار برای بیزینس خود ایجاد کرده باشید، بازهم برای بقا و گسترش کسب و کار در بلند مدت به مشتریان جدید نیازمند هستید. هجوم مشتریان مختلف به شما کمک می کند تا خدمات مشتری را ثابت نگه دارید و تجارت و محصولات خود را نوآورانه نگه دارید. افراد جدید شما را سرپا نگه می دارند و منابع درآمد جدیدی را برای کسب و کار به ارمغان می آورند.

ایده های خلاقانه برای جذب مشتری:

استراتژی های خلاقانه برای جذب مشتری وجود دارد که شما می‌توانید با انجام آنها تحول بزرگی در بیزینتان ایجاد کنید.

۱.به مشتریان جدید تخفیف و تبلیغات ارائه دهید:

امروزه مصرف کنندگان هنوز به دنبال معاملات با ارزش هستند. شما با ارائه تخفیف‌های مقدماتی، آن‌ها را به سمت کسب‌وکار خود جذب کنید، یا از تخفیف‌های ویژه مانند خرید به قیمت نیم بها یا بسته‌بندی هدیه رایگان برای سه خرید اول برخوردار شوید.

اینگونه معاملاتی، می‌توانند مشتریان جدیدی را جذب کنند که در فکر خرید از شما بوده‌اند، اما به انگیزه‌ای برای تغییر عادات خرید خود نیاز داشتند. سپس آنچه را که می‌خرند و پیشنهادهایی را که بازخرید کرده‌اند، دنبال کنید تا بتوانید آنها را با پیام‌های بازاریابی آینده که وفاداری آنها را تقویت می‌کند، هدف قرار دهید.

به مشتریان جدید تخفیف دهید

۲.تماس با مشتریان قدیمی:

به لیست تماس مشتریان از کار افتاده خود برگردید و مشتریان قبلی را که مدتی است با شما تعاملی نداشته اند بازاریابی کنید. یک زمان بندی منظم برای انجام این کار ایجاد کنید و مشتریانی را انتخاب کنید که شش ماه است ندیده اید. از طریق ایمیل، پست مستقیم، پیامک یا تلفن با آنها تماس بگیرید و پیام «دلمان برایتان تنگ شده است» و در صورت بازگشت، نوعی معامله یا تبلیغات را ارائه دهید.

۳. با سایر مشاغل شریک شوید:

شما در ابتدا می دانید که باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید، اما پس از آن چه؟ پاسخ بسیار ساده است:

مکان های دیگری را بیابید که به همان مشتریان خدمات ارائه می دهند. فهرستی از موسسات خرده فروشی، مارک های سبک زندگی و سازمان های خیریه یا تجاری که مشتری ایده آل شما ممکن است از آنها حمایت کند، تهیه کنید. برای ایجاد شراکت به آن کسب و کار نزدیک شوید.
آنچه را که به مشتریان فعلی آنها ارائه می دهید بیایید. به عنوان مثال، اگر یک بار ورزشی دارید، ممکن است با یک فروشگاه در فضای باز یا کمپینگ شریک شوید تا با خرید، کوپن هایی برای پیش غذای رایگان به محل خود اضافه کنید.
اگر یک مربی شخصی هستید، با یک بوتیک طراح محلی همکاری کنید تا با خرید یک کالای مد خاص، یک جلسه آموزشی رایگان ارائه دهید. بازاریابی را طراحی کنید و کاغذهای فیزیکی را ایجاد کنید که باید توسط مشتریان برای استفاده از معامله استفاده شود.

۴.تخصص خود را ارتقا دهید:

با نشان دادن تخصص خود در صنعت، می توانید علاقه ایجاد کنید و حتی سر و صدا ایجاد کنید، که این کار می تواند به شما کمک کند مشتریان جدید جذب کنید و همچنین کسب و کار بیشتری را از پایگاه مشتریان فعلی خود کسب کنید. داوطلب شدن برای سخنرانی در دورهمی های صنعتی، ارائه یک وبینار یا کارگاه آموزشی، سخنرانی در گروه هایی که مشتریان هدف شما به آنها تعلق دارند، یا برگزاری جلسات آموزشی تنها چند راه هستند که می توانید تأثیر خوبی در مشتریان و مشتریان جدید بالقوه ایجاد کنید. این تکنیک به ویژه برای صاحبان مشاغل B2B خوب کار می کند.

تخصص خود را ارتقا دهید

نتیجه:

اگر درآمدتان شروع به کاهش یا راکد شدن کرده است، وقت آن رسیده است که راه های جدید و خلاقانه ای برای بازاریابی کسب و کار خود به مشتریان جدید ارائه دهید. اما قبل از اینکه خیلی تاکتیکی کنیم که دقیقاً چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید، بهتر است ابتدا مکث کنید و سپس این کارها را انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *