فرا رسانه با ما تاپ

اهمیت رسانه های اجتماعی در کسب و کار

چرا بازاریابی رسانه های اجتماعی اینقدر مهم است؟

در این مقاله، به ۵ مورد از ارزش و اهمیت استفاده از رسانه های اجتماعی برای کسب و کارها و خواهیم پرداخت.

اگر شما اطلاعات کافی درباره شبکه های اجتماعی و یا تبلیغات در تلگرام و یا اینستاگرام ندارید، می‌توانید همین الان با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

چرا بازاریابی رسانه های اجتماعی اینقدر مهم است؟

برای شروع، طبق آمار ۹۷ درصد از بازاریابان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و ۷۸ درصد از فروشندگان با استفاده از رسانه های اجتماعی برای تجارت خود، فروش بیشتری از همتایان خود دارند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی ابزاری عالی برای کسب و کارهایی است که به دنبال گسترش آگاهی از برند و افزایش ترافیک وب و همچنین تبلیغ محصولات یا خدمات خود هستند.

فراتر از آن، استفاده از رسانه های اجتماعی راهی فوق العاده برای به اشتراک گذاشتن کمپین ها و داستان های برند شماست. داستان‌های مؤثر می‌توانند تأثیر فوق‌العاده‌ای بر تصویر برند داشته باشند و به تشویق مردم برای تعامل با سازمان شما کمک کنند.

 

۱. آگاهی و شناخت برند را ایجاد می کند:

کسب آگاهی از برند و شناخت برند یکی از مهمترین اهداف بازاریابی هر کسب و کاری است. بسیاری از خریداران حتی درجاتی از وفاداری به برند دارند که منجر به مزایای تجاری بلندمدت می شود. خوشبختانه، رسانه های اجتماعی امکان ساخت برند آسان و موثر را فراهم می کنند. رسانه‌های اجتماعی نسبت به رسانه‌های سنتی یک مزیت دارند، زیرا می‌توانند برند شما را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر در معرض دید مردم قرار دهند. علاوه بر این، مخاطب شما را وادار می کند حتی زمانی که به برند یا محصول شما فکر نمی کند، به برند شما نگاه کند.

۲. گفت و گو درباره شما:

 ایجاد گفتگو در مورد برند یک استراتژی قوی است. این مثال را از  Xbox Game Pass  در توییتر در نظر بگیرید. آنها به سادگی توییت کردند تا در دسترس بودن یکی از بازی های خود را در EA Play اعلام کنند. با انجام این کار، آنها بازخورد زیادی در مورد محصول خود دریافت کردند. آنها همچنین مردم را به صحبت واداشتند. طرفداران در حال گفتگوهای واقعی بودند که همه توسط رسانه های اجتماعی تسهیل می شد.

نکتهکه مهم است، این است که هنگامی که مخاطبان در مورد پیام های رسانه های اجتماعی شما نظر می دهند، با آنها در ارتباط باشید. مطمئن شوید که آنها احساس می کنند شخصی پشت برند وجود دارد.

۳. شناخت علایق مخاطبان:

اگر می‌خواهید به طور موثر به آنها دسترسی پیدا کنید، باید بدانید که مشتریان هدف شما به چه چیزهایی علاقه دارند. شما می توانید این کار را با نظارت بر مکالمات اجتماعی آنها در مورد موضوعات خاص انجام دهید. این گوش دادن اجتماعی نامیده می‌شود و می‌تواند به شما کمک کند تا درک کنید که چه چیزی برای مخاطبانتان مهم است، در حالی که روندهایی را که دنبال می‌کنند شناسایی می‌کنید. همچنین ممکن است در مورد آنچه که آنها با آن دست و پنجه نرم می کنند یاد بگیرید، که می تواند به شما در ایجاد محتوایی برای رسیدگی به این نقاط دردناک کمک کند.

۴. انتخاب شبکه های اجتماعی:

استفاده از رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن ماموریت برند شما و به اشتراک گذاری داستان است. داستان سرایی موثر  می تواند تاثیر زیادی بر تصویر برند شما داشته باشد. این داستان ها می توانند ساده یا گسترده باشند بسته به اینکه شما فکر می کنید چه چیزی موثرتر است.

به عنوان مثال استارباکس تصمیم گرفت ویدیویی را به اشتراک بگذارد که داستان مشتری‌ای را روایت می‌کند که تجربه‌ای دل‌گرم را در استارباکس تجربه کرده است. آنها نه تنها نشان دادند که چگونه بر یکی از مشتریان خود تأثیر گذاشته اند، بلکه این پیام را نیز منتشر کردند که محصول آنها به اندازه کافی مؤثر است تا کسی بتواند به آنها بازخورد مثبت بدهد. 

۵. شناخت اطلاعاتی درباره مخاطبان:

پژوهش مخاطب شبیه به گوش دادن اجتماعی است. کلمات کلیدی را که مخاطبان شما استفاده خواهند کرد جستجو می کند، اما بیشتر روی محصول خاص شما متمرکز است. برای جمع آوری این اطلاعات می توانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. بسیاری از رسانه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهند تا دسترسی و بینش همه پست‌های خود را مشاهده کنید.

برای مشاهده اطلاعات آماری در صفحه اینستاگرام خود  در برنامه تلفن همراه:

 

نتیجه:

استفاده از شبکه های اجتماعی و همچنین خلاقیت در تبلیغات یک راز مهم موفقیت برای تمامی کسب و کار ها می‌باشد.

خروج از نسخه موبایل